Naujas žvilgsnis į artimą ir žinomą Kauną

Birštono sveikos gyvensenos klubo „Šilagėlė“ nariai, vadovaujami Aldonos Žaliauskienės, lankėsi Kaune, kur apžiūrėjo tarpukario Laikinosios sostinės architektūrą, o vakare dalyvavo „Europos kultūros sostinės 2022“ uždarymo renginyje.

Ekskursiją pradėjome nuo Aleksoto kalno, kuris yra pietiniame Kauno pakraštyje, nuo atsivėrė nuostabi Kauno panorama. 1935 m. statytas Kauno funikulierius kartu su Žaliakalnio funikulieriumi yra tapę Kauno simboliais. Mechanizmai šveicariški, išlikę nuo tų laikų, o mediniai vagonėliai pagaminti kauniečių. Sėkmingai įveikėme 133 m ilgio trasą bėgiais, kurių nuolydis – 18 laipsnių. Vykome į Kristaus Prisikėlimo bažnyčią. Latvių kilmės architektas K.Reisonas didžiausioje šventovėje įkūnijo tuomet vyravusį racionalizmą, pastatas išraiškingas, ekonomiškas, paprastas, neperkrautas detalėmis. Gidė Dalia parodė įmūrytą akmenį iš Alyvų kalno Jeruzalėje. Bokštas – 70 m aukščio. Prisiminėme laikus, kai čia sovietmečiu veikė gamykla, atsirado netgi buvusių joje…

Putvinskio gatvėje grožėjomės tarpukariu statytais pastatais: JAV ambasada, A. Žmuidzinavičiaus namu ir kitais… Taip pat apžiūrėjome M.K.Čiurlionio ir Vytauto Didžiojo karo muziejus (architektai V. Dubeneckis, K. Reisonas, K. Kriščiukaitis), Lietuvos banko rūmus, Žemės ūkio rūmus. Stebėjomės, kaip per 20 metų buvo pritraukta tiek daug investicijų, kaip kokybiškai buvo statoma sostinė… Užėjome į Kiemo galeriją, kurią sukūrė menininkai jau šiomis dienomis, nenorėdami gyventi aptriušusiame kieme.

Atsikvėpę Laisvės alėjoje, Vilniaus gatve patraukėme prie istorinės Prezidentūros. Nenuilstanti gidė pasakojo jų istoriją, o mes vos spėjome fotografuotis prie prezidentų portretų.

Aplankėme ir Kauno rotušę, jos aikštės vartus atidaro Karaliai iš Čiurlionio paveikslų. Mus pasitiko Jolantos Šmidtienės sukurta 24 metrų aukščio aukščio eglė, išpuošta Čiurlionio kūrinių motyvais.

Vakare Žalgirio arenoje mūsų laukė „Sutartis“ – šiuolaikinės Kauno Mito trilogijos III veiksmas. Stebėjome muzikinį spektaklį ant vandens, jame dalyvavo 150 atlikėjų.

Sutartis su savimi, kaimynais, giminėmis, savo kraštu, visu pasauliu… „Kur baigiasi žmogus, ten prasideda žvėris“, – giedojo choras… Norėsis dar kartą youtube tai išvysti ir prisiminti nuostabų renginį ir puikiai praleistą laiką.

Norime padėkoti Nijolei V. už parinktus gerus bilietus, ačiū Gražinutei, Aldonai, vairuotojui Tomui ir visiems, kartu keliavusiems bei naujai pažvelgusiems į tokį artimą Kauną.

Nijolė Kvietkauskaitė

Rubrikoje Bendruomenės. Bookmark the permalink.