Birštono TAU kelionė pasitinkant vasarą

Laikas tikrai labai skuba. Dar taip neseniai Birštono TAU studentai svajojo apie pavasario kelionę. Svajonės pildosi. Gegužės 24-ąją išvykome aplankyti Punsko, kur susitikome su Punsko lietuvių draugijos atstovėmis. Jos mums papasakojo ir apie XVI amžiuje pastatytą bažnyčią, kurioje laikomos lietuviškos Mišios. Turėjome galimybę apžiūrėti statinio išorę ir vidų, susipažinti su bažnyčios istorija.
Sužinojome, kad Punsko lietuvių draugija organizuoja Tautodailės dirbtuves ir puoselėja lietuvišką paveldą. Apsilankėme šiose dirbtuvėse, muziejuje, kur pamatėme tikras stakles, daug nuostabių rankdarbių, tautinius kostiumus, sužinojome apie lietuviškų skarų rūšis. Pasirodo, kad yra skaros šalinaukos, kazimierinės, gūnios, viršinės, pliušinės, vilnonukės ir pan. Pasigėrėjome ir senovine lietuvių sodyba, kuri saugoma kaip paveldas.
Atsisveikinę su Punske gyvenančiomis tautietėmis, grįžome į Lietuvą, pravažiavome Kybartus, žavėjomės nuostabiuoju Vištyčio ežeru, ieškojom jaunystės Velnio pėdoje, vykome į Kudirkos Naumiestį, kur pamatėme savamokslio tautodailininko P. Sederevičiaus skulptūras, aplankėme V. Kudirkos kapą, perėjome tiltu per Šešupę, skiriančiu Rusiją nuo Lietuvos, sužinojome daug įdomių istorinių faktų apie Suvalkijos kraštą. Juos mums papasakojo Kudirkos Naumiesčio gyventojas, Bulvių muziejaus sumanytojas J. Valaitis. Sužavėjo jo entuziazmas ir pasišventimas darbui. Mes ne tik klausėmės įdomių pasakojimų, aplankėme miesto parką, kur stovi paminklas V. Kudirkai, bet ir degustavome bulves, rinkome bulvę karalienę, vaišinomės cepelinais, kurie, kaip sužinojome, gaminami pagal A. Adamkienės receptą.
Grįždami gėrėme kavą viešbučio „Grįžulo ratai“ restorane ir gėrėjomės dailininkų paroda. Visą kelią mus lydėjo A. Kisieliaus, kurį vadiname Birštono TAU kultūros ministru, įdomūs linksmi pasakojimai bei direktorės N. Jakimonienės rūpestis. Visi grįžome puikios nuotaikos, kupini gerų įspūdžių. Žinoma, tai ne paskutinė mūsų išvyka, dar daug nuostabių akimirkų laukia ateityje.
Birštono TAU dekanė
Asta Ferevičienė

Rubrikoje Bendruomenės. Bookmark the permalink.