Stakliškėse bus įrengtas ir sutvarkytas Atminimo kalnelis

Kaimiškų vietovių gyvybingumas, gyvenimo jame kokybė nemaža dalimi priklauso nuo aktyvių Prienų rajono savivaldybės vietos bendruomenių, kurios siekia gyventi gražiau ir turiningiau – organizuoja talkas, remontuoja patalpas, tvarko aplinką, kuria viešąsias erdves aktyviam laisvalaikio praleidimui, švenčių organizavimui, turizmo plėtrai, keliauja ir verslauja. Kiekvienai veiklai ir sumanymui įgyvendinti reikia ne tik narių entuziazmo, bet ir lėšų, todėl bendruomenių nariai rašo projektus, siekia gauti finansinę paramą iš savivaldybių, Lietuvos biudžeto, Europos Sąjungos fondų ir kitų šaltinių. Rubrikoje „Bendruomenių seklyčia“ – apie Prienų rajono kaimo bendruomenės „Stakliškės“ iniciatyvas kuriant ir gražinant miestelio viešąsias erdves.

Finaliniu renginiu – Vasaros švente – Prienų rajono kaimo bendruomenė „Stakliškės“ baigė vykdyti trejus metus trukusį projektą ,,Kultūrinio paveldo išsaugojimas, suburiant bendruomenes“. Pasak „Stakliškių“ bendruomenės pirmininkės Rasos Noreikienės, šio projekto metu, glaudžiai bendradarbiaujant su vietos seniūnijos administracija ir jos teritorijoje veikiančiomis bendruomenėmis, buvo sukurta rekreacinė erdvė įvairiems seniūnijos, bendruomenių renginiams. Nagingi bendruomenių vyrai plenero metu viešajai erdvei pagamino medinius suoliukus. Įsigyta laužaviečių įrangos, lauko puodų, palapinių, visa tai labai pravertė šventės metu.

Sutvarkytoje viešojoje erdvėje vyko Stakliškių seniūnijos vasaros šventė.

–Vieną projektą įgyvendinome, pradėjome vykdyti kitą – siekiame sutvarkyti Atminimo kalnelį, esantį Stakliškėse, šalia Liepų aikštės. Atminimo kalnelis atspindės Stakliškių istoriją, su kuria galės susipažinti ne tik stakliškiečiai, bet ir mūsų krašto svečiai. Pasitelkus rėmėjus, savanorius, seniūnijos darbuotojus, kalnelyje jau žydi gėlės, žaliuoja tujų gyvatvorė, daugiamečiai augalai. Trinkelėmis bus iškloti pasivaikščiojimo takai, – pasakojo kaimo bendruomenės „Stakliškės“ pirmininkė Rasa Noreikienė.
Ant minėto kalnelio – buvę žydų maldos namai, todėl, tvarkant teritoriją, planuojama juos paženklinti, taip pat pastatyti atminimo paminklą knygnešiams, partizanams, suformuoti gėlynus ir pasivaikščiojimo takus.
Bendruomenės pirmininkė dėkojo partnerei – Prienų rajono savivaldybei, kuri palaiko ir remia bendruomenės iniciatyvas, lėšomis prisideda prie projektų vykdymo.
Pasak R.Noreikienės, „Stakliškių“ bendruomenės nariai nepraleidžia progų pasižmonėti ir kasmet išvyksta į pažintinę ekskursiją, aplankydami įvairias Lietuvos vietoves, susipažindami su jų istorija ir vertybėmis.

„Stakliškių“ bendruomenės nariai Veiverių Rimorystės muziejuje.

– Šį rugsėjį keliavome po Prienų rajoną, apsilankėme Prienuose, Revuonos ir Beržyno parkuose, pasigėrėjome vaizdu nuo apžvalgos aikštelės, prisiminėme poetą Justiną Marcinkevičių naujai įkurtame jo vardo kiemelyje. Užsukome į Šilavotą, kur apžiūrėjome Prienų krašto muziejaus ekspoziciją „Laisvės kovos Šilavoto krašte“, partizanų ir jų rėmėjų kalinimo rūsį, unikalų Davatkyno muziejų. Ekskursiją tęsėme Skriaudžiuose, kur pasivaikščiojome po Suvalkiečio sodybą. Veiveriuose aplankėme J.Lukšos – Daumanto muziejų, Šv.Liudviko bažnyčią ir šalia jos veikiantį Rimorystės muziejų. Pakeliui į namus pasigrožėjome Išlaužo Švč. Mergelės Marijos Krikščionių Pagalbos parapijos bažnyčia, užsukome ir į Daukšiagirę, kurioje išlikę buvusio dvaro spirito varyklos pastatai. Daug ką pamatėme ir sužinojome, įsitikinome, kad ne tik svetur gražu, turime kuo pasigėrėti, pasididžiuoti ir Prienų rajone, – įspūdžiais pasidalino R.Noreikienė.
Dalė Lazauskienė

Rubrikoje Bendruomenės. Bookmark the permalink.