Sprendė klausimus, susijusius su vietos rinkliava

Gegužės 29 d. Prienų rajono savivaldybės tarybos posėdyje  buvo pakeisti  ir papildyti Savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatai. 

Nustatyta, kokie duomenys bus tvarkomi, registruojant atliekų turėtojus.  ARATC įpareigotas parengti mokėjimo pranešimus apie apskaičiuotas mokėtinas vietinės rinkliavos įmokas, rinkliavos dydį ir mokėjimo terminus bei du kartus per metus, t.y. iki einamųjų metų vasario 10 d. ir rugpjūčio 10 d., pateikti juos kiekvienam vietinės rinkliavos mokėtojui. Vietinė rinkliava turi būti sumokama iki kiekvieno pusmečio paskutinės dienos, t. y. po paslaugos suteikimo.

Tvirtinant vietinės rinkliavos mokestį turgavietėms ir kaimo turizmo sodyboms, buvo pasiūlyta turgavietes, kurių plotas didesnis kaip 10 tūkst. kv.m, apmokestinti 150 Lt vietinės rinkliavos mokesčiu, o turgavietėms, kurių plotas mažesnis nei 10 tūkst. kv.m, ir kaimo turizmo sodyboms, neturinčioms registruotų pastatų, nustatyti 50 Lt mokestį.

Statybos ir ekonominės plėtros skyriaus vyr. specialistės Ilonos Ramanauskienės teigimu, kaimo turizmo sodybos vietinės rinkliavos mokesčiu apmokestintos dar 2008 metais, todėl šis sprendimas palies tik tuos smulkiuosius verslininkus, kurie turizmo paslaugas teikia daugiausia vasaros sezono metu (baidarių nuoma, lauko poilsiavietės ir kt.).

Kitu sprendimu buvo iš naujo reglamentuotos vietinės rinkliavos lengvatos. Jas nustatant buvo atsižvelgta į LR  Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 711 patvirtintą Rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų tvarkymą nustatymo metodiką. Metodikoje nustatyta dvinarė rinkliava, susidedanti iš pastoviosios ir kintamosios dedamųjų. Pastoviąją įmokos dalį (jos lėšos naudojamos surinkimo priemonėms, aikštelių įrengimui, sąvartynų uždarymui ir rekultivacijai) privalo mokėti visi nekilnojamojo turto objektų savininkai arba įgalioti asmenys ir tuo atveju, kai turtu laikinai nesinaudoja.  Atsižvelgdama į tai Taryba nustatė tik 50 procentų vietinės rinkliavos mokesčio lengvatą (buvo 100 proc.) asmenims, valdantiems, naudojantiems, disponuojantiems nekilnojamojo turto objektais savivaldybės teritorijoje, kuriems komunalinių atliekų surinkimo ir tvarkymo paslaugos teikimas I ir IV ketvirčiais neįmanomas, ir asmenims, nenaudojantiems nekilnojamojo turto pagal paskirtį vienerius kalendorinius metus. Tai įrodant reikės pateikti AB ,,LESTO“ pažymą, kad elektros energijos buvo suvartota 0 – 20 kWh. Tarybos narė Loreta Jakinevičienė replikavo, kad į minėtą Vyriausybės nutarimą nebuvo pažvelgta kompleksiškai, sudarant galimybę žmonėms pasirinkti, kaip mokėti už atliekas – pagal nekilnojamojo turto plotą ar pagal susidarančių atliekų kiekį. I.Ramanauskienės teigimu, jau parengta metodikos įgyvendinimo studija, ji apsvarstyta ARATC valdybos posėdyje, šiuo metu teikiami pasiūlymai. Norintieji gali susipažinti su šia metodika skyriuje. Kada ji bus tvirtinama, specialistė negalėjo atsakyti.

Juozas Krikštolaitis minėtai asmenų grupei siūlė nustatyti 30 proc. vietinės lengvatą, tačiau balsavimo metu buvo pritarta 50 proc. lengvatai.

Kitu sprendimu buvo nustatytas mišrių komunalinių atliekų surinkimo dažnumas. Mišrios komunalinės atliekos iš individualių namų šaltuoju metų laiku bus vežamos vieną kartą per mėnesį, o šiltuoju metų periodu – du kartus per mėnesį pagal paslaugos teikėjo nustatytą mišrių komunalinių atliekų surinkimo maršrutą ir paslaugų teikimo grafiką. Paslaugų teikimo grafikas skelbiamas Savivaldybės ir ARATC interneto tinklalapiuose. Paslaugos teikėjas privalo informuoti gyventojus apie mišrių komunalinių atliekų surinkimo laiką ir kitas sąlygas paštu siunčiamais informaciniais pranešimais.

Rubrikoje Politika. Bookmark the permalink.