Žiemos pramogos Karpatų kalnuose

Ukraina turi kuo nustebinti – gausybe Lvovo bažnyčių bokštų, vaizdingais Karpatų kalnais, skaniu maistu. Tuo įsitikino Birštono miesto vandens turizmo klubo „6 x 2“ nariai, apsilankę šioje šalyje.

Birštono miesto vandens turizmo klubo „6 x 2“ nariai Alla ir Arvydas Narkeliūnai bei Angelė ir Romas Kederiai Karpatų kalnuose.

Klubo pavadinimas pasako, kad veikla susijusi su sportu, judrumu ir, pagal galimybes, ekstremalumu. Paskutinėmis praėjusių metų dienomis klubo direktorius Arvydas Narkeliūnas mus pakvietė pailsėti nuo kasdienių rūpesčių ir suorganizavo kelionę į Ukrainą, kad pasisemtume naujų jėgų ir idėjų.
Pirmasis kelionės taškas buvo Lvovas. Pervažiavę per kaimyninę Lenkijos šalį ir kiek ilgiau užtrukę eilėje prie įvažiavimo į Ukrainą, Lvovo senamiesčio viešbutį pasiekėme apie 24 val. nakties. Tačiau likome patenkinti, nes turėjome galimybę pavaikščioti ir pamatyti naktinį, tačiau judrų, nuo šviesų ir šventinių girliandų raibuliuojantį senamiestį.
Kitą rytą gerai pailsėję ir sočiai papusryčiavę išėjome susipažinti su senamiesčiu. Mieste pasigrožėjome bažnyčiomis, siauromis gatvelėmis, istoriniais paminklais. Sudomino daugiatautė ir spalvinga miesto istorija, istorinių pastatų gausa, o architektūra sužavėjo savo puošnumu ir laikui nepavaldžiu stiliumi. Ne be reikalo Lvovas vietinių ir turistų vadinamas „Mažąja Viena“ ar „Mažuoju Paryžiumi“. Paliko įspūdį žymus objektas – Operos ir baleto teatras. Šis pastatas ukrainiečiams toks svarbus, kad yra pavaizduotas 20-ties grivinų kupiūroje. Lietuviams labai svarbi yra Bernardinų bažnyčia, nes jos frontone, šalia Lenkijos erelio, puikuojasi ir Lietuvos Vytis. Aplankėme Lvovo požemių paslaptis: XIII a. Jėzuitų požemį, „Kavos kasyklą“, Domininkonų bažnyčios požemį. Aplankėme istorinę vaistinę, alchemiko kambarį, ir, paskanavę nuostabios Lvovo kavos, nusipirkę saldumynų geriausioje šokolado parduotuvėje, išvykome į pagrindinį mūsų kelionės tikslą – Bukovelio slidinėjimo kurortą.
Karpatų kalnai – Ukrainos pasididžiavimas, sveikatos ir stiprybės šaltinis. Šis regionas turistus traukia nuostabiu kraštovaizdžiu, skaniu maistu ir paprastais nuoširdžiais žmonėmis. Nors kurorte sniego nesimatė, tačiau slidinėjimo trasos buvo pakankamai gerai paruoštos ir pritaikytos įvairiausius slidinėjimo lygius pasiekusiems žmonėms. Keltuvais pasikėlę ant kalnų viršūnių, gėrėjomės nuostabiais vaizdais, slidinėjome, ilsėjomės ir stiprinomės kalnuose prie trasų įrengtose kavinėse. Paskutinėmis slidinėjimo dienomis taip gausiai snigo, jog pasijutome atsidūrę žiemos pasakoje, kurią dažniausiai matome tik atvirukuose. Kalnų didybė priverčia išstumti iš galvos visas nereikalingas mintis, rūpesčius ir įtampą. Laisvalaikiu aplankėme Jaremčios turistinį kurortą ir garsų suvenyrų turgų ant Pruto upės kranto.
Paslidinėję, maloniai pavargę, bet pakylėtos nuotaikos, su naujomis mintimis ir jėgomis grįžome namo.
Jau pradėjome planuoti kitas klubo išvykas ir keliones, ketiname slidinėti ir plaukti baidarėmis kalnų upėmis. Kviečiame visus norinčiuosius prisijungti prie klubo veiklos.
Klubo narė Angelė Kederienė

Rubrikoje Pasaulis iš arti. Bookmark the permalink.