Kelionė į Tytuvėnus

Šeštadienio rytą sniegą pakeitęs lietus nesutrukdė Birštono trečiojo amžiaus universiteto dalyviams aplankyti Tytuvėnų bažnyčios ir vienuolyno ansamblį.

Pakeliui užsukome prie Lyduvėnų tilto. Tai ilgiausias ir aukščiausias Lietuvoje esantis tiltas. Jo ilgis – 599 m, aukštis – 42 m. Juo važiuoja krovininiai traukiniai. Tilto statymo ir perstatymo istoriją papasakojo Antanas Kisielius.
Keliaudami toliau, sustojome Šiluvoje, aplankėme Švč. Mergelės Marijos apsireiškimo bažnyčią.
Vis dar tebelyjant lietui, pasiekėme galutinį kelionės tikslą – Tytuvėnus. Mus pasitikusi gidė – vadybininkė Rūta Krencienė supažindino su žymiu kultūrinio paveldo paminklu Lietuvoje. Į architektūrinį ansamblį įeina Tytuvėnų Švč. Mergelės Marijos Angelų karalienės bažnyčia, šventorius, Šventųjų Laiptų koplyčia, dviaukščio vienuolyno rūmai. Kartu su gide įėjome į arkadinės galerijos kiemelį, kur įrengtas procesijų koridorius su 39 Kryžiaus kelio stotimis, o kiemo viduryje – Šventųjų Laiptų koplyčia. Laiptais reikia užkopti keliais ir meldžiantis ant kiekvieno laiptelio. Iš šventoriaus pasukome į bažnyčią, kurią puošia 9 barokiniai altoriai. Už didžiojo altoriaus yra Šv. Jono Pauliaus II koplyčia. Aplankėme vienuolių choro – vienuolyno maldos vietą.
Antrajame aukšte, vienuolyno celėse, yra ekspozicijos, pasakojančios vienuolyno, bažnyčios istoriją. Tai – muziejus, nes vienuolių čia jau seniai nėra. „Žinoma, jeigu jie būtų grįžę, mes negalėtume čia užeiti ir visko pamatyti,“ – sako Rūta Krencienė, savo vaizdingu, išsamiu pasakojimu sužavėjusi ne vieną klausytoją.
Po gaisro Tytuvėnų vienuolynas restauruotas, autentiškai restauruotos vienuolyno celės. Viena iš patalpų skirta kunigui Ričardui Mikutavičiui, kuris bažnyčioje dirbo 13 metų.
Įdomu buvo dalyvauti edukacijose. „Piligrimų giros“ edukacijos vedėjas gali pateikti net 40 rūšių natūralios giros. Ragavome, degustavome. Kita edukacija „Trys Dievo dovanos ir kiti kvapai“. Jos metu rišome vaistažolių maišelius. Tokie maišeliai kažkada buvo rišami ant kaklo kaip dezodorantas.
Adventiniu laikotarpiu aplankę bažnyčias, įgijome ir dvasinės ramybės bei šilumos.
Už turiningai praleistą laiką dėkojame Birštono trečiojo amžiaus universiteto direktorei Nijolei Jakimonienei ir kultūros bei laisvalaikio organizatoriui Antanui Kisieliui.
Ona Valerija Grybauskienė
Nijolės Jakimonienės nuotraukos

Rubrikoje Bendruomenės. Bookmark the permalink.