Baigėme mokslo metus

Trečiojo amžiaus universiteto studentus vienija gražus tarpusavio bendravimas ir noras sužinoti, pažinti, pasidalinti patyrimu.

Prienų Trečiojo amžiaus universiteto, kurio centras – Prienų globos namai, klausytojai šiuos mokslo metus baigė kelione į Anykščius. Važiuojant pro Jonavą, pastebėję užrašus „Paryžius“, „Londonas“, „Šveicarija“, diskutavome, kaip Lietuvoje atsiranda tokie vietovių pavadinimai..
Anykščių centre pasigrožėjome didinga Šv. Mato bažnyčia. Apsilankėme A. Baranausko klėtelėje, kurioje 1858 – 1859 m. vasaromis A. Baranauskas sukūrė poemą „Anykščių šilelis“, ir A. Vienuolio – Žukausko memorialiniame muziejuje.
Antano Žukausko –Vienuolio (1882 – 1957) memorialinio namo pirmame aukšte įrengta ekspozicija, atspindinti rašytojo gyvenimą ir kūrybą, antrame – memorialiniai kambariai. Sodelyje – rašytojo kapas.
Parodų salėje apžiūrėjome tautodailininko Stanislovo Petraškos akmens tapybos ekspoziciją. Tai – paveikslai iš akmens miltų. „Tapyba – ne tapyba. Mozaika – ne mozaika. Neturiu Lietuvoje nei konkurentų, nei patarėjų,“- teigė autorius.
Vėliau užsukome į šimtametės Anykščių geležinkelio stoties komplekse įsikūrusį Siauruko muziejų, apžiūrėjome neveikiančius ir išbandėme veikiančius eksponatus – rankinę dreziną bei triratį ant bėgių.
Šeimyniškėlių piliakalnio istoriniame komplekse susipažinome su buvusios Šeimyniškėlių (Vorutos) pilies – vienos didžiausių medinių pilių Rytų Europoje – istorija, archeologiniais radiniais (XIII-XIV a. kario ginkluote, pilėnų buities daiktais, pilies maketu). Šaudėme iš lanko, mėtėme akstį, vaišinomės aromatinga raudonėlio arbata, virta ant laužo.
Pabuvome ir prie Puntuko akmens, kopėme Lajų taku, apžvelgėme panoramą. Nusileidę iš aukštai artėjančių Joninių proga pasveikinome savo Janiną, sugužėjome į autobusą ir važiavome į Prienus. Išsiskyrėme iki rudens – naujų mokslo metų.
Dalė Šimukauskienė
Prienų globos namų socialinio darbo vadovė

Rubrikoje Bendruomenės. Bookmark the permalink.